18 ans, Age de Raison ou Age de Passion? Une brève Histoire de la communication digitale et un pari sur son futur !


SEANCE DE CLOTURE
EXECUTIVE MASTER IN MARKETING & ADVERTISING
Jeudi 15 décembre 2011 dès 18h45

18 ans, Age de Raison ou Age de Passion?
Une brève Histoire de la communication digitale et un pari sur son futur !
Hugues REY, Chief Operating Officer, Havas Media Belgium

L’arrivée du digital a bouleversé tous les codes de communications. Elle a changé la relation du consommateur avec les marques et les médias.Elle oblige les annonceurs, les marketeers, les médias et les agences de communication à se ré-inventer continuellement et de plus en plus en vite.

Allons-nous arriver à une phase de stabilisation ou la course folle va-t-elle continuer de plus belle ? Arrêtons nous un instant sur les 18 premières années de la communication digitale, faisons le point, et considérons l’avenir avec sérénité !

Hugues REY, Ingénieur Commercial Solvay (1992), a débuté sa carrière dans le groupe WPP (Research Manager). Il a ensuite partagé sa passion de la communication digitale au sein du groupe Interpublic en fondant en 2000 FastBridge (première de communication media digitale Belge). En 2007, il élargit son terrain d’action à l’Europe et au Moyen-Orient en devenant Digital Director EMEA d’Initiative.

Depuis septembre 2010, il a rejoint Havas Media en tant que Chief Operating Officer. Au travers de la mise sur pied de l’IAB (Interactive Advertsing Bureau) ou de la présidence de la Commission CIM depuis plus de 10 ans, entre autre, Hugues partage avec quelques autres passionnés la volonté de rendre accessible cette opportunité fabuleuse qui nous est offerte.

A la fin de cette séance, les participants 2011 seront invités à la proclamation des grades et diplômes.
Un cocktail ponctuera cette année d’enseignement.

ADRESSE DU JOUR
Bâtiment Solvay Brussels School,
42R avenue Franklin Roosevelt à 1050 Bruxelles.
Auditoire R42.5.503.
Voir plan d’accès

INFORMATION:
Thierry Antoine
Tel : 02 650 41 45
Fax : 02 650 42 89
tantoine@ulb.ac.be

About these ads

Hugues Rey. 20 années de passion et d'expérience dans le monde des agences médias et digitales. Hugues started his career in 1992 at Mindshare, where he morphed from a TV buyer into Head of Research. He moved to Initiative (Media agency) in 1998 where, after 2 years of leads in the R&D Department, he set up the digital planning and buying unit: FastBridge. His next move, in 2007, was internal in the IPG Group: Head of Digital Europe – Middle East – Africa. He finally joined Havas Media in 2010 as CEO. Hugues was from 1999 to 2011 Chairman of the Internet Comite of the CIM (Centre d’Information sur les Medias). He is now Charirman of the TV Comite. He is also founding father, Past-President & member of the board of the IAB Belgian Chapter. As from november 2012, Hugues is also president of the United Media Agencies (UMA). Hugues gives frequent lecture at  Belgian universities & schools. In 2012, he started a full week of lecture about Digital Communication in Saigon City (Vietnam). Moreover, International conferences speeches is one of his hobbies.

Tagged with: ,
Posted in Hugues Press Book, hugues rey

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 2,657 other followers

AMMA AWARDS 2013
Gala & Party - ImagibraineApril 24th, 2014
6 days to go.
Categories
IAB Atelier Advanced – Online Video
4.45 pm: What’s the future of video? – Hugues Rey (Havas Media)May 6th, 2014
17 days to go.
Iamabridge Community
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Nielsen TV: Every Day Counts in Radio December 30, 2013
  • Inflation in Ireland: Higher Food Prices Could Mean Fewer Indulgences December 30, 2013
  • Selling Online, Promoting Offline in Italy December 26, 2013
  • Handicapping the Impact of Christmas Music on December Radio December 24, 2013
  • Then and Now: A Look at How Australia’s Connected Consumers Have Changed December 23, 2013
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
About myself


"I am a bridge" is my personal blog project where I share some news around my professional environement.

Keywords are mash-up, ethic, mobile, technology, cross-over, social network, advertising, marketing, POE, …

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,657 other followers

%d bloggers like this: