3 nouveaux talents chez Havas Media Social


Le développement de l’activité Social chez Havas Media fut conséquent en 2012 et le sera encore plus en 2013. Le département dirigé par Mathias Beke accueillera 3 nouveaux talents. Ainsi, Marie Leplae (ex-Social.Lab) rejoint l’équipe Social Campaign Management tandis que Laure-Anne Scieur (ex-Groupon) et Benoît-Xavier Pirson renforceront l’équipe Content & Community Management dès le 1er décembre 2012. 

Forte de 9 personnes, l’équipe sera prête à relever le triple défi du management des Médias Sociaux: l’écoute et la mesure de l’influence, la gestion du contenu et des communautés, l’intégration dans la stratégie « Paid-Owned-Earned » de la marque. Pour ces raisons, cette offre intégrée est coordonnée pour les clients d’Havas Media par le département Strategy dirigé par Corinne Verstraete. Elle participe à la concrétisation de la méthodologie Paid-Owned-Earned développée par l’agence depuis 2010.

Une suite d’outils conséquente est utilisée par Havas Media Social : BAM (by BLiNQ Media) pour la gestion et l’optimisation des facebook ads. Socialbakers et Quintly pour la mesure de l’engagement, du taux de réponse et de l’évolution des fanbases. Synthesio et Engagor pour  la détection des opportunités de conversation, la mesure de l’e-reputation (volume et sentiment) et le customer care.

 

«Au travers de cette approche, Havas Media propose ainsi une approche complète qui intègre les médias sociaux dans un plan de communication global tridimensionnel. Elle se veut extrêmement paramétrable et robuste », Hugues Rey (CEO Havas Media). 

Contact Havas Media Belgium :

Hugues Rey

Chief Executive 0fficer

Tel: +32 2 349 15 60  – Mobile Tel: +32 496 26 06 88

Hugues.rey@be.havasmedia.com 

Rue du Trone 60 – 1050 Bruxelles

 

A propos de Havas Media

Havas Media est la division media du Groupe Havas. Havas Media est présent dans plus de cent pays avec 3200 collaborateurs. Havas Media Brussels compte près de 55 collaborateurs couvrant tous les aspects de l’utilisation des médias (Offline et Digital) dans des actions publicitaires.

About these ads

Hugues Rey. 20 années de passion et d'expérience dans le monde des agences médias et digitales. Hugues started his career in 1992 at Mindshare, where he morphed from a TV buyer into Head of Research. He moved to Initiative (Media agency) in 1998 where, after 2 years of leads in the R&D Department, he set up the digital planning and buying unit: FastBridge. His next move, in 2007, was internal in the IPG Group: Head of Digital Europe – Middle East – Africa. He finally joined Havas Media in 2010 as CEO. Hugues was from 1999 to 2011 Chairman of the Internet Comite of the CIM (Centre d’Information sur les Medias). He is now Charirman of the TV Comite. He is also founding father, Past-President & member of the board of the IAB Belgian Chapter. As from november 2012, Hugues is also president of the United Media Agencies (UMA). Hugues gives frequent lecture at  Belgian universities & schools. In 2012, he started a full week of lecture about Digital Communication in Saigon City (Vietnam). Moreover, International conferences speeches is one of his hobbies.

Tagged with: , , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 2,658 other followers

AMMA AWARDS 2013
Gala & Party - ImagibraineApril 24th, 2014
4 days to go.
Categories
IAB Atelier Advanced – Online Video
4.45 pm: What’s the future of video? – Hugues Rey (Havas Media)May 6th, 2014
16 days to go.
Iamabridge Community
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Nielsen TV: Every Day Counts in Radio December 30, 2013
  • Inflation in Ireland: Higher Food Prices Could Mean Fewer Indulgences December 30, 2013
  • Selling Online, Promoting Offline in Italy December 26, 2013
  • Handicapping the Impact of Christmas Music on December Radio December 24, 2013
  • Then and Now: A Look at How Australia’s Connected Consumers Have Changed December 23, 2013
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
About myself


"I am a bridge" is my personal blog project where I share some news around my professional environement.

Keywords are mash-up, ethic, mobile, technology, cross-over, social network, advertising, marketing, POE, …

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,658 other followers

%d bloggers like this: