20 statistiques bluffantes sur Twitter | Webmarketing & co’m


20 statistiques bluffantes sur Twitter | Webmarketing & co’m.

Image representing Twitter as depicted in Crun...
Image via CrunchBase

 

L’année 2012 a été prolifique pour Twitter. Loin de s’essouffler le service de micro-blogging a battu de nombreux records, pas moins de 175 millions de tweets ont été envoyés chaque jour en 2012. Retrouvez 20 statistiques bluffantes concernant Twitter…

  1. 175 millions de tweets ont été envoyés chaque jour en 2012 ;
  2. Chaque utilisateur a, en moyenne, tweeté 307 fois durant l’année ;
  3. Depuis la création de Twitter, 163 milliards de tweets ont été envoyés ;
  4. 56% des tweets envoyés par les consommateurs à destination des marques sont ignorés (le métier de community manager a un bel avenir) ;
  5. Le tweet qui a été le plus retweeté et celui de Barack Obama annonçant sa victoire : pas moins de 800.000 retweets ;
  6. Les Etats-Unis, le Brésil et le Japon sont les pays les plus actifs sur Twitter avec respectivement 107, 33 et 30 millions d’utilisateurs ;
  7. En moyenne, chaque tweetos est suivi par 51 followers ;
  8. Les élections américaines de 2012 ont battu des records : 31.7 millions de tweets sur le sujet ;
  9. 32% des internautes utilisent Twitter ;
  10. Twitter projette de générer 540 millions de revenus publicitaires en 2014 ;
  11. 69% des nouveaux abonnements aux comptes Twitter sont suggérés par son cercle d’amis ;
  12. En 2012, 1 million de comptes Twitter sont créés chaque jour ;
  13. Lady Gaga a le compte le plus suivi : 31 millions de followers ;
  14. La marque la plus suivi et Youtube avec 19 millions de followers ;
  15. Les comptes américains représentent 27,4% des utilisateurs de Twitter ;
  16. La diffusion du film d’animation “Le chateau dans le ciel” aux Etats-Unis a été l’évènement suscitant le plus de tweets : 25088 tweets par seconde ;
  17. Chaque seconde 11 nouveaux comptes sont créés (soit approximativement 20.000 durant la rédaction de ce post :) )
  18. 50% des utilisateurs utilisent la version mobile de Twitter ;
  19. 34% des professionnels du marketing ont généré des leads via le micro-blogging ;
  20. 26% des retweets sont incités par une demande de retweet formulée (on n’est pas prét de se débarasser des “please rt”.

 

Enhanced by Zemanta

Hugues Rey. 20 années de passion et d'expérience dans le monde des agences médias et digitales. Hugues started his career in 1992 at Mindshare, where he morphed from a TV buyer into Head of Research. He moved to Initiative (Media agency) in 1998 where, after 2 years of leads in the R&D Department, he set up the digital planning and buying unit: FastBridge. His next move, in 2007, was internal in the IPG Group: Head of Digital Europe – Middle East – Africa. He finally joined Havas Media in 2010 as CEO. Hugues was from 1999 to 2011 Chairman of the Internet Comite of the CIM (Centre d’Information sur les Medias). He is now Charirman of the TV Comite. He is also founding father, Past-President & member of the board of the IAB Belgian Chapter. As from november 2012, Hugues is also president of the United Media Agencies (UMA). Hugues gives frequent lecture at  Belgian universities & schools. In 2012, he started a full week of lecture about Digital Communication in Saigon City (Vietnam). Moreover, International conferences speeches is one of his hobbies.

Tagged with: , ,
Posted in Social Media, Social Network, Twitter

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 2,653 other followers

AMMA AWARDS 2013
Gala & Party - ImagibraineApril 24th, 2014
8 days to go.
Categories
IAB Atelier Advanced – Online Video
4.45 pm: What’s the future of video? – Hugues Rey (Havas Media)May 6th, 2014
19 days to go.
Iamabridge Community
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Nielsen TV: Every Day Counts in Radio December 30, 2013
  • Inflation in Ireland: Higher Food Prices Could Mean Fewer Indulgences December 30, 2013
  • Selling Online, Promoting Offline in Italy December 26, 2013
  • Handicapping the Impact of Christmas Music on December Radio December 24, 2013
  • Then and Now: A Look at How Australia’s Connected Consumers Have Changed December 23, 2013
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
About myself


"I am a bridge" is my personal blog project where I share some news around my professional environement.

Keywords are mash-up, ethic, mobile, technology, cross-over, social network, advertising, marketing, POE, …

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,653 other followers

%d bloggers like this: