AFP: Yahoo! achète une application qui fait de la TV une activité \”sociale\”


via AFP: Yahoo! achète une application qui fait de la TV une activité \”sociale\”.

NEW YORK — Le groupe internet américain Yahoo! a annoncé lundi l’acquisition de la très jeune société IntoNow, qui a lancé le 31 janvier une application pour iPhone permettant de communiquer à des proches les programmes télévisés qu’on est en train de regarder.

Les termes financiers de la transaction n’ont pas été précisés, mais le site internet d’informations spécialisées TechCrunch l’évaluait entre 20 et 30 millions de dollars.

D’après la description fournie sur le site d’IntoNow, avec son application gratuite “il suffit d’appuyer sur le bouton vert pendant qu’on regarde (la télévision), et l’application identifie le programme, même l’épisode. Une fois qu’il est identifié, c’est facile de le faire savoir à ses amis sur Twitter ou Facebook”.

“IntoNow a indexé plus de cinq ans de programmes télévisés américains sur cinq ans, créant une riche base de données pour construire toute une expérience de découverte et de programmation vidéo”, a justifié Yahoo! dans un communiqué.

Cette annonce pourrait consolider la position de Yahoo! dans la télévision connectée, pour laquelle il a été un des pionniers en annonçant un partenariat avec le fabricant nord-coréen de téléviseurs Samsung dès janvier 2009.

A en croire le site spécialisé TechCrunch, Yahoo! avait manifesté son intérêt pour IntoNow dès le lancement de son service en janvier, et a réussi à conclure alors que d’autres groupes internet, Facebook et Twitter, étaient intéressés.

“IntoNow a bâti une façon unique permettant aux gens de se parler des programmes qu’ils aiment”, a souligné le directeur général de la jeune société, Adam Cahan, cité dans le communiqué de Yahoo!, en soulignant que “les applications et les appareils changent considérablement les interactions avec la télévision”.

Sur le blog d’IntoNow, l’équipe de sept personnes qui fait fonctionner la société a jugé que l’acquisition par Yahoo! permettrait notamment d’étendre le système à d’autres normes, y compris Android, et d’autres pays.

About these ads

Hugues Rey. 20 années de passion et d'expérience dans le monde des agences médias et digitales. Hugues started his career in 1992 at Mindshare, where he morphed from a TV buyer into Head of Research. He moved to Initiative (Media agency) in 1998 where, after 2 years of leads in the R&D Department, he set up the digital planning and buying unit: FastBridge. His next move, in 2007, was internal in the IPG Group: Head of Digital Europe – Middle East – Africa. He finally joined Havas Media in 2010 as CEO. Hugues was from 1999 to 2011 Chairman of the Internet Comite of the CIM (Centre d’Information sur les Medias). He is now Charirman of the TV Comite. He is also founding father, Past-President & member of the board of the IAB Belgian Chapter. As from november 2012, Hugues is also president of the United Media Agencies (UMA). Hugues gives frequent lecture at  Belgian universities & schools. In 2012, he started a full week of lecture about Digital Communication in Saigon City (Vietnam). Moreover, International conferences speeches is one of his hobbies.

Tagged with: , ,
Posted in FutureofMedia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 2,658 other followers

AMMA AWARDS 2013
Gala & Party - ImagibraineApril 24th, 2014
4 days to go.
Categories
IAB Atelier Advanced – Online Video
4.45 pm: What’s the future of video? – Hugues Rey (Havas Media)May 6th, 2014
16 days to go.
Iamabridge Community
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Nielsen TV: Every Day Counts in Radio December 30, 2013
  • Inflation in Ireland: Higher Food Prices Could Mean Fewer Indulgences December 30, 2013
  • Selling Online, Promoting Offline in Italy December 26, 2013
  • Handicapping the Impact of Christmas Music on December Radio December 24, 2013
  • Then and Now: A Look at How Australia’s Connected Consumers Have Changed December 23, 2013
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
About myself


"I am a bridge" is my personal blog project where I share some news around my professional environement.

Keywords are mash-up, ethic, mobile, technology, cross-over, social network, advertising, marketing, POE, …

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,658 other followers

%d bloggers like this: