Evernote : deux apps pour se souvenir de ses rencontres


07/12/2011 – 16:49 – Florian Innocente

Evernote lance deux nouvelles applications iOS, l’une pour tenir un journal des personnes que l’on rencontre ainsi que le contexte et l’autre, sur le même principe, pour se souvenir de ce que l’on a mangé, où, quand et avec qui. Ces deux applications fonctionnent en synchronisation avec Evernote sur le web et la version OS X/Windows.

Evernote Hello [1.0 – US – Gratuit – iOS 5 – Evernote] garde la mémoire des personnes que vous rencontrez, que ce soit à titre professionnel ou personnel. Le logiciel propose de remplir une fiche simplifiée, ce qui facilite les choses lorsqu’on veut le faire sur le pouce.Même facilité pour ajouter une photo à la fiche. L’idée est que vous laissiez votre interlocuteur s’en occuper, l’application active par défaut la caméra en façade de l’iPhone et sitôt qu’il est tenu correctement à la verticale il prend quatre photos sans même qu’on ait à presser un bouton. Vite fait, bien fait. La fiche est ensuite synchronisée avec votre compte Evernote. Il faut d’ailleurs absolument posséder un compte, on ne pourra se servir de cette app toute seule en local.Cette fiche pourra être complétée d’informations de géolocalisation, entrer quelques notes, etc. Si d’autres fiches sont créées dans un intervalle de temps réduit, elles seront toutes reliées entre elles. Lors de prochaines rencontres, on pourra ajouter des photos et enrichir encore ces fiches de nouvelles informations.

On construit ainsi un historique des moments passés avec ces personnes. Pour l’heure dans Evernote (application ou site) les informations de ces contacts sont en lecture seule, il faudra les modifier depuis l’application.Les profils créés peuvent être enregistrés dans Carnet d’adresses, quant au calendrier il peut être lié à l’application afin que celle-ci vous signale un rendez-vous à venir avec quelqu’un qu’elle connaît déjà.

La seconde app est Evernote Food [1.0 – US – Gratuit – iOS 5]. Le principe est globalement le même sinon qu’il s’applique plus spécifiquement à vos pérégrinations au restaurant ou lorsque vous voulez garder quelques souvenirs d’un repas de famille. L’application va au passage afficher les notes prises dans Evernote Hello au moment du repas. Mais leur lecture complète oblige à basculer dans l’app Evernote. Ce qui oblige au final à jongler avec trois applications.

About these ads

Hugues Rey. 20 années de passion et d'expérience dans le monde des agences médias et digitales. Hugues started his career in 1992 at Mindshare, where he morphed from a TV buyer into Head of Research. He moved to Initiative (Media agency) in 1998 where, after 2 years of leads in the R&D Department, he set up the digital planning and buying unit: FastBridge. His next move, in 2007, was internal in the IPG Group: Head of Digital Europe – Middle East – Africa. He finally joined Havas Media in 2010 as CEO. Hugues was from 1999 to 2011 Chairman of the Internet Comite of the CIM (Centre d’Information sur les Medias). He is now Charirman of the TV Comite. He is also founding father, Past-President & member of the board of the IAB Belgian Chapter. As from november 2012, Hugues is also president of the United Media Agencies (UMA). Hugues gives frequent lecture at  Belgian universities & schools. In 2012, he started a full week of lecture about Digital Communication in Saigon City (Vietnam). Moreover, International conferences speeches is one of his hobbies.

Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Tech Innovation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 2,660 other followers

AMMA AWARDS 2013
Gala & Party - ImagibraineApril 24th, 2014
16 hours to go.
Categories
IAB Atelier Advanced – Online Video
4.45 pm: What’s the future of video? – Hugues Rey (Havas Media)May 6th, 2014
13 days to go.
Iamabridge Community
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Nielsen TV: Every Day Counts in Radio December 30, 2013
  • Inflation in Ireland: Higher Food Prices Could Mean Fewer Indulgences December 30, 2013
  • Selling Online, Promoting Offline in Italy December 26, 2013
  • Handicapping the Impact of Christmas Music on December Radio December 24, 2013
  • Then and Now: A Look at How Australia’s Connected Consumers Have Changed December 23, 2013
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Article: Women Account for Nearly Half of UK Mobile Gamers April 23, 2014
    Women in the UK are becoming more digitally enabled, according to a new eMarketer report. Gaming is one area where there has been a particular surge in interest, and female mobile gamers are very much on par with their male counterparts. On top of that, they’re more likely than men to play games on tablets.
  • Article: Hungry Teens Spend Most on Food April 23, 2014
    According to research, food is the No. 1 category for teen spending. But this young demographic is frugal when dining, favoring quick-service restaurants over other establishments.
  • Article: Chile's Internet Users Are Keen Simultaneous Digital Media Consumers April 23, 2014
    In Chile, high digital device usage, a result of advanced internet adoption rates, has given way to simultaneous media consumption. Mobile phones are the most common device for multiscreening while watching TV.
  • Article: Despite Time Spent, Mobile Still Lacks for Ad Spend in the US April 23, 2014
    Mobile may be stealing share of US adults’ daily time spent with media, but print still commands the most ad dollars, according to new eMarketer estimates. US advertisers will spend just 7 cents per US adult per hour spent on mobile this year, vs. nearly $1 for print.
  • Article: UK Key Trends for 2014: Content Creation Is a Top Agenda Item for Brands April 22, 2014
    UK advertisers are scrambling aboard the content marketing bandwagon, and with good reason, according to a new eMarketer report. Nearly nine in 10 marketers are using content marketing, and social media, blogs, website articles and newsletters are the top choices for distributing materials.
About myself


"I am a bridge" is my personal blog project where I share some news around my professional environement.

Keywords are mash-up, ethic, mobile, technology, cross-over, social network, advertising, marketing, POE, …

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,660 other followers

%d bloggers like this: