[Infographie] Les marques face aux enjeux des médias sociaux | FrenchWeb.fr


[Infographie] Les marques face aux enjeux des médias sociaux | FrenchWeb.fr.

AYTM vient de publier une infographie qui illustre les principales conclusions de son étude baptisée «Branding and how it works in the social media age». L’enquête a été réalisée auprès d’un panel de 2000 internautes.

Quels sont les usagers de Facebook et Twitter les plus réceptifs aux actions des marques? Quels types de contenus les internautes préfèrent-ils recevoir de la part des marques ? Comment souhaitent-ils interagir avec elles? Quels adeptes des réseaux sociaux ont le plus d’influence pour les marques ?… Figurent parmi les principales questions auxquelles l’étude s’est attachée à répondre.

L’infographie nous apprend ainsi que :

  • 29% des interrogés suivent une marque sur Twitter et 39% ont déjà posté un tweet sur une marque.
  • Tandis que 58% des sondés ont déjà « liké » une marque sur Facebook et 42% ont déjà mentionné une marque dans leur statut.
  • La plupart des internautes ne partagent que les aspects positifs d’une marque.
  • Les utilisateurs de Facebook qui « like » l’activité d’une marque auraient plus d’influence que ceux qui ne « like » pas.
  • Les internautes préfèrent suivre l’actualité des marques via une actualisation de leur statut sur les réseaux sociaux (32%) ou par mails (27%).
  • Les adeptes des réseaux sociaux préfèrent surtout recevoir des réductions ou offres promotionnelles de la part des marques (80%). Les informations sur l’actualité de la marque (8%) et les questionnaires (5%) arrivent loin derrière.

Hugues Rey. 20 années de passion et d'expérience dans le monde des agences médias et digitales. Hugues started his career in 1992 at Mindshare, where he morphed from a TV buyer into Head of Research. He moved to Initiative (Media agency) in 1998 where, after 2 years of leads in the R&D Department, he set up the digital planning and buying unit: FastBridge. His next move, in 2007, was internal in the IPG Group: Head of Digital Europe – Middle East – Africa. He finally joined Havas Media in 2010 as CEO. Hugues was from 1999 to 2011 Chairman of the Internet Comite of the CIM (Centre d’Information sur les Medias). He is now Charirman of the TV Comite. He is also founding father, Past-President & member of the board of the IAB Belgian Chapter. As from november 2012, Hugues is also president of the United Media Agencies (UMA). Hugues gives frequent lecture at  Belgian universities & schools. In 2012, he started a full week of lecture about Digital Communication in Saigon City (Vietnam). Moreover, International conferences speeches is one of his hobbies.

Tagged with: , ,
Posted in Facebook, Social Media
One comment on “[Infographie] Les marques face aux enjeux des médias sociaux | FrenchWeb.fr
  1. Thank you for this complete analysis of the social media age !

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 2,647 other followers

AMMA AWARDS 2013
Gala & Party - ImagibraineApril 24th, 2014
9 days to go.
Categories
IAB Atelier Advanced – Online Video
4.45 pm: What’s the future of video? – Hugues Rey (Havas Media)May 6th, 2014
20 days to go.
Iamabridge Community
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • Nielsen TV: Every Day Counts in Radio December 30, 2013
  • Inflation in Ireland: Higher Food Prices Could Mean Fewer Indulgences December 30, 2013
  • Selling Online, Promoting Offline in Italy December 26, 2013
  • Handicapping the Impact of Christmas Music on December Radio December 24, 2013
  • Then and Now: A Look at How Australia’s Connected Consumers Have Changed December 23, 2013
  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
About myself


"I am a bridge" is my personal blog project where I share some news around my professional environement.

Keywords are mash-up, ethic, mobile, technology, cross-over, social network, advertising, marketing, POE, …

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,647 other followers

%d bloggers like this: