Havas Earned Media : Publiek Creëren !


Havas Media Group België creëert Havas Media Earned in het kader van haar strategie die steunt op de drie pijlers van de organisatie: media, data en inhoud.

De missie van Havas Media Earned is om inhoud te creëren, op maat gemaakt en klaar om gedeeld te worden door influencers en fans van het merk.

De leiding van Havas Earned Media is toevertrouwd aan Françoise Raes (15 jaar redactionele ervaring voor onder andere La Libre Belgique, Marie-Claire en de RTBF).

Françoise Raes: « Influencers, consumenten, fans en journalisten zijn allemaal communicatiedragers die erg betrouwbaar zijn voor de opbouw van merken en de promotie rond hun producten en diensten ».

Havas Earned Media stelt merken voor om hun communicatiestrategie te ondersteunen met het beheer van sociale distributiekanalen bestemd voor professionelen en het grote publiek (identificatie van de influencers, conversatie op sociale media beheren, crisiscommunicatie management).

Via het concept van de Social Newsroom wil Havas Media Earned de sociale communicatie van merken in real time centraliseren en inhoud creëren die bestemd is om ‘right on time’ gedeeld te worden met een specifiek doelpubliek, ofwel tijdens belangrijke evenementen ofwel in een continue communicatiemanagement.

Hugues Rey (CEO Havas Media Group): « Het success van content management in real time hangt aan de ene kant af van zijn integratie in Paid-Owned-Earned waar wij al meer dan 4 jaar vertrouwd mee zijn, en aan de andere kant van een intelligent gebruik van de data om het publiek en de relevante momenten te identificeren. De Social Rating Point ontwikkeld door Havas Media is een perfecte illustratie ».

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s