AXA’s first data science competition on Kaggle


AXA’s Data Innovation Lab has launched its first challenge on Kaggle, running from 15th December 2014 to 16th March 2015. Based in San Francisco, the startup gathers a community of more than 200,000 data scientists, competing with each other to solve complex data science problems. For AXA, partnering with Kaggle is a unique opportunity to attract the best data scientists in the world.
Join in here: https://www.kaggle.com/

Alors que sa filiale Direct Assurance doit lancer sous peu une offre d’assurance automobile aux primes modulées selon le comportement du conducteur (ce qu’on appelle « pay how you drive »), AXA organiseun concours pour tenter d’affûter ses algorithmes d’analyse de données, avec l’aide des « data scientists » du monde entier.

Première grande initiative visible du « Data Innovation Lab » fondé cette année par la compagnie, la compétition est hébergée sur la plate-forme Kaggle, qui devient incontournable pour ce genre de manifestations (parmi les assureurs, globalement peu nombreux, AllState a régulièrement recours à ses services depuis 3 ans). De la sorte, AXA peut immédiatement capitaliser sur une audience potentielle de plus de 200 000 membres qualifiés, spécialistes de l’analyse de données, issus d’une centaine de pays.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s