Havas Media Group heeft een nieuwe structuur en breidt uit met 15 nieuwe talenten


012

Met het oog op een ‘Data Driven’-aanpak zal het uitvoerend comité van Havas Media Group (HMG) op de volgende manier georganiseerd worden in België:

Hugues Rey heeft de leiding over de groep als Chief Executive Officer. Hij is daarnaast ook het hoofd Front Office dat de media-agentschappen Havas Media en Arena Media omkadert. Deze agentschappen worden respectievelijk geleid door Yves Wémers en Mathias Beke. Front Office omvat ook de operatie ‘Data & Insights’ CSA (Consumer Science and Analytics) die centraal staat in de ‘Data Driven’-aanpak van de groep.

Benoit Michielsens (voormalig Managing Director bij Amnet (Aegis)) staat aan het hoofd van het beheer en de ontwikkeling van het Middle Office dat alle activeiten met betrekking tot trading (Video-Audio, Publishing), de ConneXion Partners (verantwoordelijk voor de digitale integratie) en de ‘Ad Operations’, alsook de eenheden gespecialiseerd in Programmatic Trading (Affiperf), Mobile Solutions (Mobext), Performance (Ecselis) en Social Media (Socialyse) behelst. Het Middle Office bestaat uit meer dan 40 multi-disciplinaire experten. Als Belgische authoriteit op het vlak van programmatic trading en datagebruik neemt Benoit de verantwoordelijkheden van Véronique Symons over, die de groep verlaten heeft op 30 juni.

ben_michielsens

Morgan Libert (voormalig BNP Paribas Fortis en Université de Mons) ondersteunt Benoit Michielsens en de rest van het Executive Committee (Comex) als Digital Integration Director. Zijn missie? De verbinding leggen tussen alle digitale activiteiten van HMG door middel van een geöptimaliseerd datagebruik. Morgan is de directe begeleider van de teams achter Socialyse, Mobext, Affiperf, Ecselis en CSA. Hij versterkt de coherentie van het aanbod en het gebruik van data door middel van een geïntegreerde structuur: de Digital & Data Council.

Ten slotte wordt het Back Office (financiën, I.T., administratie, office management en human resources) in goede banen geleid door Frédérick Harvie (als Chief Financial Officer). Human resources en talent management wordt sinds februari 2016 overzien door Pascale Declerq (als HR & Talents Director).

Na het Executive Committee zijn de verantwoordelijken voor de verschillende afdelingen de volgenden:

  • Julie Nicaise (voormalig Isobar Aegis) begeleidt een groep van zeven Social Media Experts binnen Socialyse (Paid Social, Content, Strategy, Social Listening).
  • Vanessa Sanctorum neemt de leiding over CSA (Consumer Science and Analytics) op zich, met als doel de visibiliteit van het merk te versterken bij de kliënten van Havas en de Belgische markt in het geheel
  • Broadcast (Radio, TV, Cinema, On-Line Video): Nathalie Collard
  • Publishing (Print, Digital Display): Catherine de Heyn, geässisteerd door Marie-Amélie Braun
  • ConneXion Partners: Nicolas Magain
  • Ad Ops & DMP (Artemis Alliance): Olivier Wérion
  • Programmatic Trading Desk (Affiperf): Nicolas Beguin
  • Performance (Ecselis): Geoffrey Chaudoir
  • Solutions Mobiles (Mobext): Alexandre Massart

 

Concreet bieden deze reorganisatie en de aanboring van nieuwe budgetten de mogelijkheid om 15 nieuwe talenten te verwelkomen bij Havas Media Group deze zomer. Het agentschap heet naast Benoit Michielsens, Julie Nicaise en Morgan Libert de volgende talenten welkom:

– Julien Depaire (ex-Aegis): Account Manager Arena Media

– Adriaan Plender: Account Executive Arena Media

– Claire Bossard (ex-Havas Media France): Publishing Expert

– Kemal Es-Sefiani: Publishing Expert

– Julia Vumilia (ex-OMD): Social Media Expert

– Laetitia Leroux: Social Media Expert

– Fredéric Geens:  Social Media Expert

– Hendrik Wittock: Social Media Expert

– Hugo Brunner: Social Media Expert

– Mathieu Cols: Programmatic Expert

– Eliza Jarocka: Audiovisual Expert

– Charlotte Bücken: Audiovisual Expert

 

Deze lijst is niet definitief. Er zijn nog vijf posities open.

Yves Del Frate (President Havas Media Group Belgium): « Havas Media Group onderscheidt zich door de constante modificatie van de structuur om snel in te kunnen spelen op de mogelijkheden van de markt. Deze aanpak laat ons toe om kort op de bal te spelen en onze visie op korte en lange termijn uit te werken. Concreet hebben we ons personeelsbestand verdubbeld op 5 jaar tijd door een nieuwe generatie op te leiden tot experts in digitale communicatie. »

Over Benoit Michielsens

Benoit is 33, gehuwd en de vader van drie dochters. Hij is een echte digital native en zelfverklaarde nerd die altijd te vinden is voor nieuwe technologieën. Hij heeft een hart voor design… en poker. Met een diploma Web Development behaald aan de Albert Jacquard hogeschool voegde hij zich bij de groep in 2005 als ‘Ad Operations Specialist’. Gepassioneerd als hij is door ‘data’, nam hij na enkele jaren de leiding over de cel ‘Data and Analytics’ om zich in 2012 toe te leggen op de mogelijkheden van programmering.

 Over Morgan Libert (21 november 1985)

 Nadat Morgan afstudeerde als Boekhoudkundig Ingenieur aan de universiteit van Bergen (Umons) stapelde hij ervaringen op in de academische wereld (als Assistent in Economische Wetenschappen en Financieel Beheer aan de Umons), de financiën (Investment Banking BNP Paribas) en in communicatie (als Sponsoring Manager bij BNP Paribas Fortis). Hij is bezeten door sport en speelt dan ook bij FC Casteau. Verandering op til zetten en begeleiden in dynamische ondernemingen draagt zijn voorkeur.

 

Over Julie Nicaise (21 juli 1988)

Na het behalen van een diploma Business Management aan het ICHEC, heeft Julie zich toegelegd op het beheer van Facebook ads vanaf 2011. Al doende scherpte ze haar methodologische kennis aan, werd een meester in tools en vergrootte dagelijks haar kennis van zaken. Ze is een echte initiatiefnemer binnen de ploeg en speelt bovendien ook badminton op professioneel niveau.

 Over Vanessa Sanctorum (2 februari 1981)

 Vanessa is een gediplomeerd journaliste (Erasmus Hogeschool Brussel) die haar eerste ervaringen in Business Intelligence en marketing opdeed bij Sanoma Media, waar ze mediastrategie en –studies ontdekte. Ze heeft haar kennis over media geconsolideerd bij TNS om uiteindelijk terug te keren naar haar eerste liefde bij Havas Media Group als Insight Expert.

 Over Havas

 Havas is een van de grootste communicatiegroepen op wereldschaal. Opgericht in Parijs in 1835, heeft de groep vandaag 19 500 mensen in dienst, verspreid over 100 landen.

Havas legt er zich op toe ’s werelds beste bedrijf te worden in de creatie van betekenisvolle connecties tussen merken en hun publiek door middel van creativiteit, media en innovatie. Havas is ook de meest geïntegreerde Group in de sector, gezien het merendeel van hun creatieve teams en mediateams dezelfde werkruimte delen, de zogeheten Havas Villages, ontworpen om samenwerking en creativiteit voor alle kliënten en agentschappen te stimuleren. Havas is onderverdeeld in twee divisies: Havas Creative Group en Havas Media Group.

Havas Media Group (havasmediagroup.com) is actief in meer dan 100 landen en bestaat uit vier grote commerciële merken: Havas Media (havasmedia.com), Arena Media (arena-media.com), Forward Media en Havas Sports & Entertainment (havas-se.com). Meer informatie over Havas is terug te vinden op de website: havas.com.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s